بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار

بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار

در این مقاله بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار را به شمامعرفی می کنیم و بررسی می کنیم که برای معرفی کسب و کار خود در فضای مجازی باید چه مواردی رو در نظر بگیرید.

شرکت طراحی سایت، اپلیکیشن و سئو بهنیا

آیا شما هم به دنبال جایگزین یک پلتفورم، برنامه و یا محیطی برای  اینستاگرام خود هستید؟ در صورتی که هنوز نتوانسته اید جایگزین مناسبی پیدا کنید حتما این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله به معایب و مزایای محیط های مختلف می پردازیم تا بتوانیم بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار خود را بیابید.

درباره اینستاگرام (instagram) بدانید

اپلیکیشن اینستاگرام که به نام اینستا نیز در زبان محاوره بین کاربران معروف است یک شبکه اجتماعی با میلیون ها کاربر است که هم به صورت شخصی و خصوصی مورد استفاده قرار میگیرد و هم امکان استفاده عمومی و درامدزایی را دارا است. ویژگی اصلی instagram به خاطر قراردادن عکس و فیلم در آن است. شما به راحتی می توانید عکس و فیلم های خود را به همراه متن در صفحه خود قرار دهید و بازخورد های آن را دریافت کنید. برای دانلود اپلیکیشن اینستاگرام می توانید روز لینک های زیر کلیک کنید.

دانلود اینستاگرام (instagram) از گوگل پلی

دانلود اینستاگرام (instagram) از اپ استور

ویژگی های مهم برای معرفی کسب و کار در فضای مجازی

وقتی از یک پلتفرم و یا برنامه ای برای کسب و کار خود استفاده می کنید (چه داخلی و چه خارجی)، باید چند مورد رو حتما در نظر داشته باشید که به شرح زیر است:

 

امکان پشتیبان گیری از اطلاعات

از مهم ترین ویژگی های که باید به آن توجه کرد، پشتیبان گیری از اطلاعات است. برای زمانی که به هر علتی مشکلی برای حساب شما پیش بیاید بتوانید اطلاعاتی که در اکانت خود دارید را بازیابی کنید.

از جمله مواردی که ممکن است مجبور به استفاده از نسخه پشتیبان شوید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هک شدن
  • کلیک روی گزینه اشتباه که منجر به حذف شدن اطلاعات شود
  • انتقال اطلاعات به حساب دیگر
  • بلاک و ریپورت شدن حساب

انتقال اطلاعات به حساب دیگر

ممکن است به خاطر تغییر نام و یا ریپورت شدن و ... بخواهید اطلاعات حساب خود را به حساب دیگری انتقال دهید. به همین دلیل انتقال اطلاعات به حساب دیگر ویزگی مهم دیگری است که حتما باید به آن توجه کنید. در صورتی که چنین قابلیتی برای شما وجود نداشته باشد، تمام زحماتی که برای حساب و کسب و کارتان کشیدید از بین خواهد رفت و باید از ابتدا شروع کنید.

تغییر نام حساب کاربری

در بسیاری از موارد کسب و کارها در شروع فعالیت خود نام قطعی و تثبیت شده ای ندارند و در میان کار به نام ایده آل خود می رسند. به همین خاطر باید بتوانید نام حساب کاربری خود را تغییر دهید تا در صورت تغییر نام کسب و کارتان بتوانید با نام رسمی خود فعالیت کنید. در صورتی که چنین ویژگی را در اختیار نداشته باشید باید حساب جدیدی با نام جدیدتان ایجاد کنید که در آن صورت باید توجه کند که 2 ویژگی قبلی گفته شده در دسترس شما باشد که در غیر این صورت کار شما بسیار سخت خواهد بود. از طرفی هدایت کاربران و مشتریانتان با حساب و نام جدید کار زمان بری خواهد بود.

ویرایش اطلاعات

همواره هنگام نوشتن اطلاعات غلط های نگارشی و املایی به وجود می آید و یا حتی ممکن است بخواهید قیمت و یا رنگ و سایر ویژگی های یک محصول خوئد را تغییر دهید. به همین منظور باید بتوانید اطلاعات نوشته شده را ویرایش کنید. در غیر این صورت مجبور خواهید بود مطلب قبلی خود را حذف و از ابتدا تمام متن و حتی تصویر مورد نظر را قرار دهید که کمی زمان بر و خسته کننده خواهد بود.

دسترسی آسان و رابط کاربری مناسب

هدف اصلی حضور در فضای مجازی افزایش مشتریان از نظر تعداد، محدوده جغرافیایی و بازه سنی افراد می باشد. به همین دلیل محلی که در آن فعالیت م کنید باید به راحتی برای تمام کاربران در درسترس باشد. در صورتی که از یگ اپلیکیشن استفاده می کنید باید موارد زیر را حتما در نظر بگیرید.

  • جزو اپلیکیشن های پر طرفدار با تعداد نصب و کاربران بالا باشد
  • نصب و یافتن اپلیکیشن راحت باشد
  • بدون نیاز به ثبت نام بتوان از اپلیکیشن و اطلاعات آن دیدن کرد ( و یا ثبت نام در آن آسان باشد)
  • نسخه تحت وب داشته باشد (به توان از طریق سایت نیز به صفحات و اطلاعات دسترسی داشت)
  • کار کردن با آن ساده باشد و رابط کربر یمناسب و آسانی داشته باشد
  • سرورهای قوی داشته باشید ت سرعت بارگزاری اطلاعات در آن مناسبو بالا باشد
  • و...

در صورتی که اپلیکیشنی یا پلفرمی که از آن استفاده می کنید فاقد موارد گفته شده باشد، در صد موفقیت شما پایین می آید و در نتیجه تعداد کاربران کمتری را می توانید جذب کنید و حتی ممکن است کاربران جذب شده شما به علت نبود برخی از موارد گفته شده اپلیکیشن را پس از مدتی حذف نمایند و آن ها را از دست بدهید.

سطح امنیتی مناسب جهت حفظ اطلاعات شخص شما و کاربران

با توجه به اینکه حساب شما یک حساب بیزینس و تجاری می باشد، یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید به آن توجه کنید مسئله امنیت است. امنیت از چند جهت باید در مورد توجه قرار گیرد. در ابتدا باید به قدری امنیت آن بالا باشد که حساب کاربری شما هک نشود چون ممکن است حسابی که ماه ها و سال ها برای آن زحمت کشیده اید از دست شما خارج شود. از جهتی دیگر نیز ممهم است در حساب شا اطلاعات شصی و مهمی از شما و حتی کاربران شما وجود داشته باشد که در این صورت باعث به وجود آمدن پیامدهاغیر قابل جبرانی می شود.

بنابراین باید حتما محیط مورد نظر را از نظر امنیتی و پشتیبانی و به روزرسانی های پیاپی بررسی کنید و دقت کنید که چه راه هایی برای جلوگیری از چنین مشکلاتی برای کاربران خود در نظر گرفت است.

جستجوی آسان

پس ویژگی هایی مهمی که برای ایجاد حساب و حفظ اطلاعات بررسی کردیم، مورد بسیار مهم تری رو باید در نظر بگیرید که شاید از تمامی موارد مهم تر باشد و ان جستجوی بر اساس ویزگی های مختلف است. راه های مختلفی برای پیدا کردن شما توسط کاربران وجود دارد. مهم ترین این راه ها جستجو می باشد. بنابراین محیطی که انتخاب می کنید باید قابلیت جستجو را حتما داشته بشد. همچنین باید دقت کنید که جستجو نباید فقط بر اساس یک اسم خاص مثلا اسم حساب شما باشد. برای مثال باید بتوان بر اساس دسته بندی کسب و کار شما جستجو کرد. (مثلا مشاورین املاک) چند مورد از مواردی که می تواند جستجو بر اساس آن ها مهم باشد را می توانید در لیست زیر ببینید.

  • جستجو بر اساس عنوان اصلی حساب (عموما انگلیسی است و با نام آیدی معروف است)
  • جستجو بر اساس عنوان نمایشی (عموما از شعار کسب و کار استفاده می شود)
  • جستجو بر اساس برند کسب و کار
  • جستجو بر اساس موضوع کسب و کار
  • جستجو بر اساس مطالب نوشته شده در صفحه (برای مثال محصولات)
  • جستجو بر اساس تصویر (برای مثال جستجو بر اساس تصویر لوگو)

تعامل با کاربران و دریافت بازخورد

همیشه برای بهتر شدن و انتخاب مسیر درست و حتی جلب اعتماد کاربران، تعامل و ارتباط با کاربران مهم ترین اصل در هر کسب و کاری است. به همین جهت حتما باید دقت کنید که برنامه و یا محیطی که انتخاب می کنید قابلیت ارسال و دریافت پیام و نظرات توسط کاربران را داشته باشد. کاربران باید بتوانند مشکلات و سوالات خود را با شما در میان بگذارند و یا حتی برخی از پاسخ سوالات خود را از پیام های قبلی سایر کاربران دریافت کنند. این ویزگی باعث جلب اعتماد هرچه بیشتر کاربران به شمامی شود. از طرفی می توانید با توجه به بازخورد هایی که از کاربرانتان دریافت می کنید متوجه شوید که مطلب و یا فعالیت خاصی تا چه حد مورد قبول واقع می شود.

ارائه اطلاعات آماری

یکی از دیگر ویژگی های مهمی که باید به ان توجه خاصی شود، ارائه اطلاعات آماری می باشد. ارائه آمار ها باید به صورت کلی و جزئی باشد. برای مثال باید بتوانید آمار کلی حساب خود را به همراه امار جزئی برای هر محصول و یا مطلبی که قرار می دهید داشته باشد. داشتن آمار بازدیدها به شما کمک می کند تا متوجه شوید که کدام محصول و مطلب شما قوی تر است تا فعالیت خود را در آن مسیر ادامه دهید و محصولی را که آمار بازدید کمتری دارد بیشتر تقویت کنید و یا آن را اطلاح نمایید. همچنین در صورتی که آمار های حساب خود را داشته باشید و آمار بازدید شما بالا باشد، می تواید از طریق آن تبلیغات دریافت کنید و به کسب درامد از این راه برسید.

سایر موارد

موارد دیگری که باید به آن ها توجه کنید را در لیست زیر می توانید مشاهده کنید.

  • مسدود نکردن کاربران ایرانی
  • عدم تحریم کاربران ایرانی
  • داشتن درگاه پرداخت برای کاربران ایرانی
  • امکان فیلتر نشدن
  • ارائه پشتیبانی و قابلیت پیگیری مشکلات به وجود آمده
  • عدم تغییر سیاست های کلی پلتفرم
  • قابلیت تغییر ظاهر بر اساس سلیقه و نوع کسب و کار

 

بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار

خب حالا می توانیم با توجه به موارد گفته شده نقاط ضعف و قوت محیط های مختلف رو بررسی کنیم تا به بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار خودمون برسیم. بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان شرکت بهنیا هرکدام از اپلیکیشن ها و یا پلتفرم ها برخی از ویژگی ها رو دارا هستند و برخی رو ندارد. از این رو بهترین جایگزین برای معرفی کسب کار شما که شامل تمام ویژگی ها باشه و حتی موارد بیشتری در اختیارتون قرار میده، طراحی سایت است. در جدول زیر می توانید تفاوت سایت رو با سایر پلتفرم ها و اپلیکیشن ها بر اساس ویژگی های مختلف ببینید.

 

عنوان ویژگی وب سایت سایر اپلیکیشن ها
پشتیبان گیری از اطلاعات دارد ندارند
انتقال اطلاعات به حساب دیگر دارد ندارد
تغییر نام حساب قابلیت داتن چند نام برای یک حساب محدود است
ویرایش اطلاعات به صورت همیشگی برای تمام اطلاعات در برخی دارای محدودیت زمانی است (مثلا پس از گذشت یک ماه امکان ویرایش وجود ندارد و یا فقط امکان ویرایش متن را دارد و نمی توانید تصویر را تغیر دهید)
دسترسی آسان و رابط کابری راحت ترین دسترسی بدون نیاز به نصب اپلیکیشن (رابط کاربری با توجه به سلیقه صاحب کسب و کار قابل تغییر است) اغلب حتما نیاز به نصب اپلیکیشن است. (رابط کاربر از پیش تعیین شده است و غیر قابل تغییر است)
سطح امنیتی همیشه خودتان می توانید موارد امنیتی را ارتقا دهید و یا صلاح نمایید تمام موارد بر عهده پلتفرم مورد نظر است و شما نمی توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید
جستجو قابلیت جستجو بر اساس تمام موارد جستو بر اساس موارد محدود
تعامل با کاربران و دریافت بازخورد دارد اغلب دارند
ارائه اطلاعات آماری دارد (قابلیت افزودن ابزارهای آمارگیری بیشتر و دقیق تر را نیز داراست) اغلب به صورت محدود دارند و قابلیت ارتقا و یا بیشتر کردن ابزار ها را ندارند
مسدود و تحریم کردن کاربران ایرانی وجود ندارد و یا به راحتی قابل رفع است همیشه چنین امکانی وجود دارد ورفع آن بسیار مشکل است و یا بر عهده کاربران است
درگاه پرداخت برا یکاربران ایرانی قابلیت افزودن انواع درگاه و روش های پرداخت فقط در پلتفرمهای ایرانی موجود است
پشتیبانی پشتیبانی همیشگی و در دسترس (حتی می تواند پشتیبانی در اختیار خودتان قرار گیرد) اغلب امکان ارتباط مستقیم با پشتیبانی را ندارید و پروسه پیگیری بسیار زمان بر است
سیاسیت های محیط یا پلتفرم تغییر نمی کند و در اختیار خودتان است همیشه وابسته به محیط مورد نظر هستد و باید تابع آن باشید
قابلیت تغییر ظاهر به صورت کاملا اختصاصی وجود دارد ندارد

 

اما علاوه بر موارد ذکر شده دلایل دیگری وجود دارد که باعث می شود برای کسب و کار خود یک صفحه وب سایت داشته باشید، همچنین در صورتی که نمی دانید سایت چیست و اطلاعات کافی درباره سایت ندارید پیشنهاد می کنیم مقاله چرا باید سایت داشته باشیم؟ را حتما بخوانید.

نیاز به وب سایت ندارم

اگر هنوز احساس نیاز به ورود به دنیای اینترنت نمی کنید. دلیلتان چیست؟

ما در مقاله 6  بهانه عدم طراحی سایت به این دلایل پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

مشاوره رایگان

در صورتی که هرگونه سوال و ابهامی در زمینه طراحی سایت و یا ایجاد وبلاگ دارید می تونید با کارشناسان ومتخصصین شرکت بهنیا تماس بگیرید تا به صورت رایگان برای انتخاب بهترین ها به شما مشاوره ارائه دهند.

همین حالا شروع کنید

برای داشتن یک وب سایت هرچه زودتر شروع کنید شما قدیمتر می شوید و رتبه شما بالاتر از رقیبانتان که هنوز شروع نکرده اند قرار خواهد گرفت. شرکت بهنیا با بهره گیری از متخصصین مجرب و با سابقه در کنا رشماست تا یک وب سایت متناسب با کسب وکارخود داشته باشید. تمام مراحل انجام طراحی سایت از خرید دامنه، هاست و طراحی و اجرا و حتی مدیریت سایت توسط شرکت بهنیا انجام می گیرد.

قیمت طراحی سایت

با استفاده سامانه هوشمند محاسبه قیمت شرکت طراحی سایت، اپلیکیشن و سئو بهنیا می توانید به چند کلیک به صورت خودکار قیمت سایت خود را تخمین بزنید. به راحتی روی ویژگی هایی که می خواهید کلیک کنید و در نهایت قیمت را مشاهده کنید. همچنین در صورت یکه با گزینه های موجود آشنایی ندارید، چندین آیتم آماده بر اساس کسب و کار تنظیم شده است، مورد مورد نظر و متناسب با کسب و کار خود را کلیک کندی تا به صورت خودکار گزینه ها و امکانات مرتبط با آن به صورت خودکار انتخاب شود. برای ورود به  سامانه محاسبه قیمت طراحی سایت شرکت بهنیا کلیک کنید.

همچنین می توانید از سایت های آماده وردپرسی استفاده کنید که قیمت کمتری نسبت به سایت های اختصاصی دارند و سریع تر نیز آماده می شوند. جهت مشاهده توضیحات بیشتر و دیدن قیمت های طراحی سایت آماده و ارزان کلیک کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ستاره دار الزامی است. *