آموزش اتصال ایمیل هاست سی پنل (cpanel) به outlook (اوت لوک)

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
آموزش اتصال ایمیل هاست سی پنل (cpanel) به outlook (اوت لوک)

آموزش اتصال ایمیل هاست سی پنل (cpanel) به outlook (اوت لوک)

آموزش اتصال ایمیل هاست سی پنل (cpanel) به outlook (اوت لوک) به صورت تصویری و قدم به قدم. آموزش مربوط به نسخه های outlook 2020 و outlook 2016 می باشد.

شرکت طراحی سایت، اپلیکیشن و سئو بهنیا

بسیاری از شرکت ها و موسسات از یک نرم افزار مدیریت ایمیل برای ارسال و دریافت ایمیل بین کارمندان خود استفاده میکنند. یکی از محبوب ترین آن ها نرم افزار outlook می باشد. شما می توانید به راحتی این نرم افزار را در سیستم های شرکت و موسسات وحتی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید و به مدیریت ایمیل های خود بپردازید. در این مقاله شما را با اتصال ایمیل هاست به این نرم افزار آشنا خواهیم کرد.سعی شده است آموزش تا حد امکان ساده و قابل درک باشد تا بتوانید به راحتی تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

آموزش ساخت ایمیل (info) در هاست سی پنل (cpanel)

در صورتی که صاحب هاست و دامنه برای خود هستید، اما هنوز ایمیلی برای خود نساخته اید. از طریق لینک زیر میتونید نحوه ساخت ایمیل را به صورت تصویری و قدم به قدم مشاهده کنید.

آموزش ساخت ایمیل (info) در هاست سی پنل (cpanel)

 

آموزش تنظیمات outlook 2020

آموزش تنظیمات outlook 2016

outlook چیست؟

نرم افزار Microsoft Outlook همانطور که از نام آن مشخص است یکی از نرم افزارهای شرکت ماکروسافت می باشد. اگر نرم افزار های آفیس (مجموعه ورد، پاورپوینت و ... ) رو نصب کرده باشید حتما نام این برنامه را دیده اید. اوت لوک یکی از محوب ترینو قدرتمند ترین نرم افزار های مدیریت ایمیل است که قابلیت های فراوانی دارد و نیازهای شما را به طور کامل بر طرف می کند. از ویژگی های اصلی این نرم افزار می توان به مدیریت چندین ایمیل به صورت همزمان اشاره کرد. یعنی هز تعداد حساب gmal، yahoo و یا ایمیل هاست داشته باشید می توانید دراین نرم افزار ه راحتی مدیریت کنید. این نرم افزار نسخه های تحت وب و تلفن همراه را نیز دارد، بنابراین می توانید در هرکجا که باشید و با هر دستگاهی ایمیل های خود را مدیریت کنید. همچنین امکاناتی جانبی دیگر همچون مدیریت امور روزانه و تقویم روزانه نیز دارد که برای کارمندان می تواند بسیار مفید باشد. برای آشنایی با نحوه  اتصال ایمیل هاست سی پنل (cpanel) به outlook (اوت لوک) درادامه با ما همراه باشید.

 اتصال ایمیل هاست سی پنل (cpanel) به outlook (اوت لوک)

در این آموزش از نرم افزار outlook 2020 و outlook 2016 استفاده شده است.

آموزش تنظیمات outlook 2020

1- نرم افزار outlook 2020 را در کامپیوتر خود اجرا کنید.

2- در این مرحله آدرس ایمیل از شما درخواست می شود. آدرس ایمیل خود را در کادر email وارد کنید و سپس مطابق تصویر دکمه Connect را کلیک کنید.

3- دراین مرحله، یعنی در کادر Advanced setup  لیستی از روش های اتصال و یا پروتکل های ارتباطی نمایش داده می شود. بایستی یکی از روش های IMAP یا POP را استفاه کنیم. پیشنهاد ما روش IMAP می باشد. (زیرا پروتکل POP پس از بارگزاری ایمیل ها در دستگاه شما، ایمیل ها را از روی سرور حذف می کند.)

4- اکنون در کادر IMAP Account Settings اطلاعات مربوط به تنظیمات پروتکلی که انتخاب کردید ( IMAP یا POP ) را وارد می نمایید. همان طور ه گفته شد ما از روش IMAP استفاده کردیم.

همان طور که در تصویر مشاهده میکنید. تنظیمات این بخش شامل دو قسمت با نام های Incoming mail و Outgoing mail می باشد که یکی از آن ها به منظرو دریافت ایمیل و دیگری برای ارسال ایمیل است.  اطلاعات موجود در این قسمت را از هاستینگ و یا مسئولی که ایمیل ها را برایتان ساخته است می توانید دریافت کنید. همچنین اگر خودتان مسئول ساخت ایمیل ها بودید، پس از ساخت ایمیل این اطلاعات در قالب یک ایمیل برای شما ارسال می شود.

 

توجه کنید که این اطلاعات در دو حالت ارسال می شوند. یک حات SSL/TLS است هکه حالت امن است ( پیشنهاد ما همین مورد است) و مورد دیگر Non-SSL می باشد که حالت غیر امن است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت پروتکل امن و غیر امن مقاله زیر رو مطالعه کنید:

تفاوت http و https چیست؟

 

بنابراین بر اساس اطلاعاتی که دارید قسمت های server، port و Encryption method را پر نمایید.

Encryption method : همان حالت امن و یا غیر امنی اس که پیش تر توضیح داده شد. توجه کنید که مقدار پورت ها در این دو حالت با یکدیگر متفاوت است.

Require Login using Secure Password Authentication : این قسمت مربوط به احراز هویت پسووردمی باشد که نیاز نیست فعال شود و تغییری در آن ایجاد نمی کنیم.

پس از تکمیل اطلاعات دکمه Next را انتخاب می کنیم تا تنظیمات ذخیره شوند.

5- در صورتی که اطلاعات وارد شما در مرحله قبلی به درستی نوشته شده اشد، صفحه ای مطابق زیر نمایش داده می شود که بایستی رمز ایمیل مربوطه را وارد کنید و سپس دکمه Connect را کلیک کنید.

6- منتظر بمانید تا صفحه مشابه تصویر زیر نماشی داده شود که نشان دهنده موفقبت آمیز بودن عملیات اتصال به ایمیل است. اکنون روی دکمه Done کلیک کنید تا وارد صفحه مدیریت ایمل خود در نرم افزار اوت لوک شوید.

7- پس از تنجام مراحل بالا وارد صفحه مدیریت ایمیل خود می شوید که مشابه صفحه مدیریت ایمیلی است که قبلا در جیمیل یا یاهو ... مشاهده کردید. 

آموزش تنظیمات outlook 2016

در outlook 2016 تنظیمات کمی با نسخه 2020 متفاوت است. اما نگران نباشید. در این آموز با نحوه تنظیم outlook 2016 نیز آشنا خواهید شد.

1- برای وارد شدن به بخش تنظیمات اوت لوک منوی فایل را کلیک می کنیم.

2- دراین مرحله از قسمت Account Information گزینه Add Account را کلیک کنید تا وارد صفحه اضافه کردن ایمیل شوید.

3- دراین مرحله 2 گزینه جهت انتخاب نمایش داده می شود. یکی از گزینه ها را با توجه به توضیحات انتخاب کنید و دکمه Next را بزنید.

e-mail account : در این حالت عملیات به صورت خودکارانجام میگیرد.

manual setup or additional server types : در این حالت عملیات به صورت دستی صورت می پذیرد و باید اطلاعات مربوط به اتصال را به صورت دستی وارد نمایید.

با توجه به این که تنظیمات مربوط به اتصال در هر سرور و هاستینگ متفاوت است پیشنهاد می کنیم گزینه تنظیم دستی را انتخاب کنید.

4- پس از انتخاب حالت دستی، در صفحه جدید نوع حساب ایمیل خود را انتخاب کنید و دکمه Next را بزنید. (مشابه تصویر گزینه POP or IMAP را انتخاب کنید)

5- در این مرحله باید اطلاعات مربوط به اتصال به ایمیل در هاست رو وارد نمایید. اطلاعات موجود در این قسمت را از هاستینگ و یا مسئولی که ایمیل ها را برایتان ساخته است می توانید دریافت کنید. همچنین اگر خودتان مسئول ساخت ایمیل ها بودید، پس از ساخت ایمیل این اطلاعات در قالب یک ایمیل برای شما ارسال می شود.

  • Your name : در این قسمت یک نام دلخواه برای ایمیل خود وارد کنید. ( نام به صورت نمایشی است و جهت یافتن راحت ایمیل  برای شما است)
  • Email address : آدرس ایمیل خود را جهت اتصال به نرم افزار اوت لوک وارد نمایید.
  • Account type : این بخش شامل دو گزینه  POP3 و IMAP می باشد که گزینه IMAP را انتخاب کنید. (زیرا پروتکل POP پس از بارگزاری ایمیل ها در دستگاه شما، ایمیل ها را از روی سرور حذف می کند.)
  • Incoming mail server : آدرس سرور مربوط به به ایمیل های دریافتی را وارد نید. عموما به شکل mail.yourdomain.com می باشد که به جای yourdomain آدرس سایت یا قسمت انتهایی ایمیل می باشد. برای مثال برای ایمیل info@behnia-co.ir به صورت mail.behnia-co.ir است. ( البته این آدرس در سرور ها و هاستینگ ها ممکن است متفاوت باشد)
  • Outgoing mail server smtp : آدرس سرور مربوط به ایمیل های ارسالی را وارد کنید. این بخش نیز مشابه بخش بالا تنظیم می شود.
  • Username : در این بخش نام کاربر یایمل خود را وارد کنید که عموما همان آدرس ایمیل می باشد.
  • Password : رمز عبور مربوط به ایمیل خود را وارد نمایید.

پس از وارد کردن اطلاعات مربوطه بر روی دکمه More Settings کلیک کنید. ( این قسمت از تنظیمات را با دقت انجام دهید)

6- در پنجره جدید باز شده وارد زبانه Outgoing Server شوید.تیک گزینه My Outgoing Server smtp را فعال کنید و جهت تایید دکمه Ok را بزنید.

7- مجددا وارد پنجره قبلی شوید و این بار به زبانه Advanced بروید. در این قسمت پورت ها را مطابق اطلاعاتی که درمرحله 5 انجام داده اید وارد نمایید.

دقت کنید که شماره پورت Incoming server و Outgoing server متفاوت است. توجه کنید که این اطلاعات در دو حالت ارسال می شوند. یک حات SSL/TLS است هکه حالت امن است ( پیشنهاد ما همین مورد است) و مورد دیگر Non-SSL می باشد که حالت غیر امن است. بهتر است حالت امن را انتخاب کنید و مشابه تصویر برای گزینه Incoming server حالت SSL و برای گزینه Outgoing server حالت TLS را انتخاب کنید.

در نهایت دکمه OK را انتخاب کنید تا کادر بسته شود و سپس دکمه Next را بزنید. ( موجود در عکس مرحله 5 )

8- اگر تمام اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید، کادری مشابه با پنجره زیر نمایش داده می شود که به معنی اتصال موفقیت آمیز ایمیل شما به نرم افزار outlook می باشد.

 

راه های مختلف چک کردن ایمیل بدون ورود به هاست

  1. آموزش اتصال ایمیل هاست سی پنل (cpanel) به اندروید
  2. آموزش اتصال ایمیل هاست سی پنل (cpanel) به آیفون IOS
  3. آموزش ورود به ایمیل هاست (cpanel) از طریق مرورگر (وب میل)

اگر سوال یا مشکلی در این زمینه داشتید در زیر همین پست مشکل یا سوالتون رومطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ستاره دار الزامی است. *