آموزش ساخت ایمیل (info) در هاست سی پنل (cpanel)

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
آموزش ساخت ایمیل (info) در هاست سی پنل (cpanel)

آموزش ساخت ایمیل (info) در هاست سی پنل (cpanel)

آموزش ساخت ایمیل (info) در هاست سی پنل (cpanel) به صورت تصویری و قدم به قدم و نحوه چک کردن ایمیل به روش های مختلف به همراه اتصال آن به دستگاه های متفاوت

شرکت طراحی سایت، اپلیکیشن و سئو بهنیا

اگر صاحب ی شرکت تجاری یا کسب و کار معتبر هستید و یا حتی یک سایت به نام خود دارید، حتما نیاز به یک ایمیل با پسوند info دارید. شاید بگویید که می توانید ایمیل info خود را با جیمیل یا سایر سرویس دهنده های ایمیل بسازید، اما توجه داشته باشید که هر فردی که کمی با دنیای اینترنت آشنایی داشته باشد می تواند به راحتی چنین ایمیلی بسازد. از جمله مشکلات دیگری ه در این زمینه وجود دارد این است که ممکن است نام انتخابی شما قبلا توسط شخص دیگری اشغال شده باشد و یا حتی بعدها فردی با همین نام و با تغییر یک کارکترایمیلی مشابه ایمل شما را ایجاد کند.

اما وقتی که یک ایمیل متصل به دامنه اختصاصی خود ایجاد می نید دیگر چنین مشکلاتی ندارید و افرادی که این ایمیل را در اختیار آن ها قرار می دهید متوجه خواهند شد که شما دارای یک کسب و کار معتبر برای خود هستید.

در این مقاله درمورد نحوه ساخت ایمیل در هاست های سی پنل می پردازیم. در صورتی که هاست و دامنه ای به نام خود ثبت نکردید می توانید با کارشناسان شرکت بهنیا تماس بگیرید تا به شما مشاوره دهند و یا حتی تمام این مراحل را برای شما انجام دهند.

برای تماس با ما کلیک کنید.

نحوه ایجاد ایمیل در هاست سی پنل

1- در داشبورد سی پنل، از قسمت Email روی گزینه Email Accounts کلیک کنید تا وارد صفحه حساب های ایمیل خود شوید.

2- در این صفحه لیست ایمیل هایی که قبلا ساخته اید در زیر قسمت Account @ Domain نمایش داده می شود. برای ساخت ایمیل جدید دکمه Create را کلیک کنید.

3- در صفحه جدید، از قسمت شماره یک در تصویر دامنه مورد نظر خود را که قصد دارید ایمیل را با پسوند آن بسازید انتخاب کنید. ( در صورتی که تنها یک دامنه متصل داشته باشید ممکن است این گزینه نمایش داده نشود)

Username : در قسمت شما دو در تصویر نام ایمیل خود را می نویسید. برای مثال اگر قصد ساخت ایمیلی به شکل info@behnia-co.ir را دارید. کافی است کلمه info را بنویسید.

Password : سپس در قسمت شماره سه ی رمز عبور برای ایمیل خود می نویسید. ( می توانید با کلیک روی دکمه Generate یک رمز عبور بسیار قوی توسط سیستم بسازید )

برای انجام تنظیمات بیشتر روی دکمه Edit Settings کلیک کنید ( شماره 4 در تصویر )

4-  برای دریافت اطلاعات مربوط به اتصال و تنظیمات ایمیل تیک گزینه Send a welcome email with instructions to set up a mail client را فعال کنید ( با این کار تنظیمات به صورت ایمیل برای شما راسال می شود ) و سپس دکمه Create را کلیک کنید.

اکنون وارد صفحه لیست حساب های ایمیل می شوید. ایمیل جدید ساخته شده خود را مشاهده می کنید.

5-  در صورتی که فراموش کردید در مرحله قبلی تیک گزینه دریافت تنظیمات اتصال به ایمیل را فعال کنید و یا به هر دلیلی ایمیل مربوطه را پاک کردید می توانید با کلیک روی دکمه Connect Devices تنظیمات مربوطه را مشاهده کنید.

6- اکنون صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود. این اطلاعات به منظور اتصال ایمیل به سایر دستگاه ها و نرم افزار به ایمیل می باشد. به عبارتی با استفاده از این اطلاعات می توانید ایمیل خود را با تلفن همراه و یا نرم افزارهایی مثل outlook چک کنید.

تنظیمات در دو حالت SSL/TLS (حالت امن) و Non-SSL (حالت غیر امن) وجود دارد.

  • Secure SSL/TLS Settings (Recommended): این حالت زمانی کاربرد دارد که گواهینامه ssl روی هاست شما فعال باشد. لازم است در نظر داشته باشید که سی پنل نیز استفاده از این حالت را برای اتصال ایمیل توصیه می کند. ( تمام هاست ها و سرویس های شرکت بهنیا این حالت را پشتیبانی می کند)
  • Non-SSL Settings (NOT Recommended): این حالت زمانی کاربرد دارد که گواهینامه ssl روی هاست شما فعال نباشد و یا اینکه خود شما تمایلی نداشت باشید. (توصیه نمی شود)

در حالت امن یا همون ssl اکانت ایمیل هاست، تمام ایمیل های ارسالی و دریافتی شما به صورت رمزنگاری شده ارسال می شوند و بدین ترتیب امنیت ارسال و دریافت داده های ایمیلی شما به شکلی مناسب افزایش پیدا می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت پروتکل امن و غیر امن مقاله زیر رو مطالعه کنید:

تفاوت http و https چیست؟

نکته :  برای تغییر رمز عبور و یا حذف ایمیل از قسمت لیست حساب های ایمیل دکمه manage را کلیک کنید.

7- برای دیدن ایمیل ها و چک کردن ایمیل ها از صفحه لیست ایمیل ها دکمه Check Email را انتخاب کنید.

8- پس از ورود یک صفحه جدید باز می شود که میتونید محیط نمایش ایمیل رو انتخاب کنید که بسته به هاستینگ شما ممکن است متفاوت باشد.

پیشنهاد ما roundcube است که محیط کاربری زیبا و کاربر پسندی داره و کار کردن با اون راحت تره. همان طور که در تصویر بالا میبینید حالت دیگری به اسم horde نیز موجود است.
بنابراین گزینه roundcube که زیر open your inbox قرار داره رو کلیک می کنیم تا وارد ایمیل خود شویم.

 

توجه : در صورتی که چک کردن ایمیل از این طریق برای شما مشکل است، میتونید ایمیل رو از روش های آسان دیگری نیز چک نید که حتی نیاز به ورود به هاست رو هم نداشته باشه.

راه های مختلف چک کردن ایمیل بدون ورود به هاست

  1. آموزش اتصال ایمیل هاست سی پنل (cpanel) به اندروید
  2. آموزش اتصال ایمیل هاست سی پنل (cpanel) به آیفون IOS
  3. آموزش اتصال ایمیل هاست سی پنل (cpanel) به outlook (اوت لوک)
  4. آموزش ورود به ایمیل هاست (cpanel) از طریق مرورگر (وب میل)

 

شرکت بهنیا در کنار کاربران خود

در صورتی که مشکلی در پیاده سازی موارد مربوطه دارید و یا به هر علتی نمی توانید عملیات آموزش داده شده را انجام دهید. انجام کامل تمام بخش ها را می توانید به کارشناسان شرکت طراحی سایت، اپلیکیشن و سئو بهنیا بسپارید. همچنین اگر سوال یا مشکلی در این زمینه داشتید در زیر همین پست مشکل یا سوالتون رومطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ستاره دار الزامی است. *