چرا باید سایت داشته باشیم؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
چرا باید سایت داشته باشیم؟

چرا باید سایت داشته باشیم؟

اگر هنوز برای کسب وکار خود وب سایت ندارید، حتما این مقاله رو بخونید، در این مقاله به ویژگی های سایت و اینکه چرا باید سایت داشته باشیم، خواهیم پرداخت و در مورداینکه سایت چیست صحبت میکنیم.

شرکت طراحی سایت، اپلیکیشن و سئو بهنیا

در این مقاله سعی می کنیم درباره این موضوع صحبت کنیم که سایت چیست و چه ویژگی هایی دارد و اصلا چرا باید سایت داشته باشیم. همچنین به انواع سایت هایی که می شود طراحی کرد می پردازیم.

سایت چیست؟

حتما کلماتی مثل وب، وب سایت، سایت، وبگاه، تارنما و ... شنیدید، اما شاید ندانید که معنی این کلمات چیست. در ادامه توضیح کوتاهی در مورد اینکه سایت چیست خواهیم داد تا با مفهموم این کلمات آشنا شوید. با ما همراه باشید.

سایت به قسمتی در اینترنت گفته می شود که یک یا تعدادی صفحه در اون وجود دارد. در این صفحات مطالبی از قبیل متن، تصویر، فیلم، موزیک و ... میتواند وجود داشته باشد. هر سایتی دارای یک آدرس مشخص است که از طریق آن می توانید به صفحه آن سایت هدایت شوید ومحتوای موجود در آن سایت را مشاهده کنید. به این آدرس اصطلاحا URL گفته می شود.

URL چیست؟

url چیست
url چیست

هر URL از چندین بخش تشکیل شده است. برای مثال آدرس صفحه سایت (URL) شرکت بهنیا رو بررسی می کنیم.

https://behnia-co.ir

بخش اول یعنی https که میتواند http هم باشد که نشان دهنده پروتکل انتقال داده ها از یک وب سرور به یک مرورگر وب که در آن صفحات وب سایت ها به نمایش در می آیند مورد استفاده واقع می شود.

توضیحات بیشتر در باره این موضوع رو میتوانید از تفاوت http و https چیست؟ دنبال کنید.

بخش بعدی که www است، مخفف کلمه world wide web به معنای تارنمای گسترده جهانی ( شبکه گسترده تارنما ) است. به این مفهموم که همه به صورت تارهای عنکبوت به یکدیگر متصل هستیم. در واقع کلمه وب به معنای تارعنکبوت است. اگر به ساختار تار عنکبوت ها دقت کنید و نحوه اتصال تار ها به یکدیگر رو بررسی کنید متوجه مفهوم وب خواهید شد.

بخش بعدی (behnia-co)  آدرس سایت،  نام سایت است که اصطلاحا به آن دامنه گفته می شود که کاربران به کمک آن می توانند وارد وب سایت شما شوند. آدرس دامنه باید منحصر به فرد باشد و نشان دهنده نام کسب کار شما و یا هدف آن باشد.

توضیحات بیشتر در مورد نام آدرس سایت و نحوه انتخاب یک دامنه خوب را از دامنه چیست؟ میتونید مطالعه کنید.

بخش آخر در URL ، پسوند سایت (ir) است. پسوند های مختلف و زیادی وجود دارد که هر یک از آن ها معنی و کاربرد خواص خود را دارند که پسوند کام (Com) رایج ترین این پسوند ها است.

جهت آشنایی با انواع پسوند ها مقاله انواع پسوند دامنه سایت را مشاهده کنید.

چرا باید سایت داشته باشیم؟

باید قبول کرد که امروز مردم اکثر فعالیت و کارهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهند و با گسترش ویروس کرونا خیلی از مشاغل از جنبه حضوری و فیزیکی به حالت دیجیتال تغییر روش داده اند و یک سایت برای خود ایجاد نمودند. بنابراین با توجه به پتانسیل بالای فضای مجازی و سایت و حرکت مردم به این سمت ناگزیریم که ما هم کسب و کار خود را به سمت دیجیتال شدن و حضور در دنیای اینترنت سوق دهیم. علاوه بر این ها اینترنتی کردن کسب و کار ویژگی های بیشتری هم دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

 

  1. طراحی سایت به کسب و کار شما اعتبار می بخشد و شما را حرفه ای نشان می دهد
  2. دیده شدن و در دسترس بودن بدون
  3. کانال بازریابی جدید و ورود مشتریان جدید
  4. دستیابی به مشتریان و مراجعین خارج از محدوده جغرافیایی
  5. فروش و ارایه خدمات بدون دخالت شما
  6. جمع آوری اطلاعات مشتریان

 

طراحی سایت به کسب و کار شما اعتبار می بخشد و شما را حرفه ای نشان می دهد

امروزه مردم انتظار دارند که کسب کار ها حتما یک وب سایت حتی ساده هم از خود داشته باشند. در واقع داشتن یک وب سایت نشان دهنده حرفه ای بودن  شما و معتبر بودن کسب و کار شما است و حتی کاربران قبل از مراجعه حضوری به محل کسب و کار شما، ترجیح می دهند که ابتدا وارد سایت شما شوند تا بررسی های اولیه را انجام داده و عبارتی اعتماد آن ها با دیدن اینکه سایت دارید بیشتر خواهد شد. از طرفی وقتی شما سایت نداشته باشید، این سوال در ذهن کاربران شکل خواهد گرفت که چرا سایت ندارید، آیا شرکت شما قانونی است؟ آیا کارش رو بلد است؟ اگر این شرکت یا کسب و کار حرفه ای است چرا هیچ صفحه ای در دنیای بزرگ اینترنت ندارد؟

واقعیت این است که کاربران ابتدا سمت شرکت و کسب وکارهایی می روند که سایت دارند و در سایت خود نمونه کار قرار داده اند، حتی ممکن است در کار خود از شما ضعیف تر باشند، اما چون سایت دارند کاربران به آنها اعتماد بیشتری می کنند.

دیده شدن و در دسترس بودن بدون

در حالت عادی برای اینکه کسب وکار شما فعال باشد، باید هر روز به محل کار می رفتید و در شرایط مختلف جوی و یا تعطیلات کسب و کار خود را تعطیل میکردید. اما وقتی وب سایت داشته باشید، همیشه و در همه حال در 24 ساعت شبانه روز کسب وکار شما فعال است و به راحتی می توانند باچند کلیک از کل کسب وکار شما اطلاعات کسب  کنند. همچنین علاوه بر این دیگر نگران شلوغی و پر شدن محل کارتان نیستید و در آن واحد چندین هزار کاربر میتوانند همزمان از کسب و کار شما دیدن کنند و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

کانال بازریابی جدید و ورود مشتریان جدید

ویژگی هایی هایی که پیش تر توضیح داده شد، بیشتر در مورد کاربرانی بود که شما رو میشناسند و در واقع دنبال یک آشنایی بیشتر با شما هستند تا در مراجعه حضوری سریع تر کارشان رو انجام دهند. اما علاوه بر این ها کاربرانی هم هستند که با شما آشنا نیستند و اعتقادی به مراجعه حضوری ندارند. با داشتن وب سایت شما کانال جدیدی از بازریابی را به روی خودتان باز کردید و کاربرانی رو که همیشه کار خودشون رو از طریق اینترنت انجام می دهند روهم جذب کردید.

همچنین میتونید به جای پخش تراکت و یا زدن در محیط، تبلیغات خود را در سایت های دیگر و فضاهای دیگر قرار دهید. برای مثال میتونید تبلیغ کسب وکارتان را در یک سایت خبری قرار دهید و کاربری که برا دنبال کردن خبر وارد آن سایت شده سایت شده است با دیدن تبلیغ شما با کسب و کار شما نیز آشنا شود. بنابر این شانس و کانال جدیدتری برای معرفی محصول و خدمات شما باز شده است.

دستیابی به مشتریان و مراجعین خارج از محدوده جغرافیایی

شاید یکی از مهم ترین و بزرگترین ویژگی های که اینترنت و سایت در اختیار قرار داده است این است که مرزهای جغرافیایی را بر داشته است. هرگونه محصول و خدماتی که ارائه می دهید رو می توانید خارج از محدوده محل وشهر و حتی کشور به نمایش بگذارید.

فروش و ارایه خدمات بدون دخالت شما

با داشتن یک فروشگاه و یا یک پیشخوان ارائه خدمات میتونید با کمترین دخالت و یا حتی بدون دخالت به مشتریان خود خدمات ارائه دهید. مشتری وارد وب سایت شما می شود و محصولات را بررسی می کند، وجه محصول را واریز می کند و تنها کاری که برای شما باقی می ماند تحویل محصول است. اگر شما رائه دهنده خدمات هستید حتی نیاز به ارائه محصول نیز نیست، تمام مراحل به صورت هوشمند توسط سیستم انجام می شود.

جمع آوری اطلاعات مشتریان

در حال فیزیی و حضوری وقتی مشتریان به شما مراجعه می کنند، عموما فقط خرید خود را انجام می دهند و شما هیچ اطلاعاتی از آن ها ندارید. حتی اگر شما شماره تماس و یا آدرسی از آن ها دریافت کنید و روی کاغذ بنویسید مدیریت و یافتن اطلاعات نوشته شده روی کاغذ مشکل است.

اما وقتی مشتری وارد سایت می شود، شما می توانید آدرس ایمیل، شماره تماس  و ... از کاربرانتان داشته باشید و خیلی راحت با چند کلیک آن ها را مدریت کنید. بنابراین شما هرگاه بخواهید می توانید با ارسال ایمیل یا پیامک به مشتریان هدف خود از محصولات جدید ، تخففیف ها و ... آن ها را آگاه کنید.

وب سایت یا شبکه اجتماعی؟

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

شاید با خود بگویید که من در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام  و ... صفحه اختصاصی دارم و نیاز به وب سیات ندارم و چرا باید یک وب سایت داشته باشم. سوال خوبی است. مطمئنا شبکه های اجتماعی فواید زیادی برای کسب و کار ما دارند. شبکه های اجتماعی رایگان هستند و کابران مخصوص خود را هم دارند و علاوه براین شاید نیاز به داشتن دانش فنی خاصی برای مدیریت آن ها نداشته باشید.

اما داشتن وب سایت با شبکه اجتماعی متفاوت است. اگر شما در یک شبکه اجتماعی عضو هستید، باید تابع قوانین آن باشید و با تغییر قوانین و سیاست های آن شبکه اجتماعی  شما هم باید سیاست های خود را تغییر دهید. علاوه بر این مشکلاتی مانند تحریم شدن و یا مشکلاتی مانند مشکلی که برای تلگرام پیش آمد نیز همیشه با شبکه های اجتماعی همراه است. همچنین اگر به هر دلیلی صفحه شما دچار مشکل در شبکه اجتماعی شود، امکان انتقال اطلاعات آن را به صفحه جدیدتر خود ندارید و یا خیلی سخت است. در حالی که این کار در سایت بسیار راحت انجام میگیرد. حتی ممکن است نحوه نمایش اطلاعات در شبکه های اجتماعی تغییر کند و یا الگوریتم جستجو نمایش اطلاعات در آن ها عوض شود.

وقتی شما یک وب سایت دارید کنترل کامل سایت در اختیار شما است و دیگر قوانین و محدودیت های شبکه های اجتماعی گریبان گیر شما نیست و به هر شکلی که بخواهید میتوانید محصولات خود را به نمایش بگذارید.  شما در وب سایتتان می توانید خلاقیت به خرج دهید اما در شبکه های اجتماعی فقط یک یا چند نوع ثابت برای ارائه دارید.

همچنین اگر بخواهید در شبکه های اجتماعی چندین آدرس داشته باشید، باید محتوا و محصولات خود را در تمام صفحه های خود قرار دهید، در حالی که در وب سایت محتوای خود را فقط در یکی از صفات خود قرار می دهید و به صورت خودکار سایر صفحات شما به روزرسانی ومتصل می شود. علاوه بر این ها در شبکه های اجتماعی ممکن است رقیبان و شرکت های جدید تری ظهور کنند که در این صورت شما مجبور به کوچ کردن به شبکه اجتماعی جدید تر هستید که انتقال اطلاعات از یک شبکه اجتماعی به یک شبکه اجتماعی دیگر تقریبا غیر ممکن است.

مواردی دیگری همچون انجام عملیات پرداخت وجه، احراز هویت کاربران، ایجاد اعتماد ومعرفی کامل خود به کاربران و ...  از جمله معایب شبکه های اجتماعی است.

در نتیجه داشتن شبکه اجتماعی در نگاه اول خوب و کم هزینه است اما مشکلاتی با خود دارد که راه حلی برای اون ها وجود ندارد. شبکه های اجتماعی یک مکمل برای سایت ها هستند که به سریع تر معرفی شدن سایت شما کمک می کند. بنابراین داشتن یک وب سایت در کنار شبکه های اجتماعی امری الزامی به نظر می رسد.

نیاز به وب سایت ندارم

اگر هنوز احساس نیاز به ورود به دنیای اینترنت نمی کنید. دلیلتان چیست؟

ما در مقاله 6  بهانه عدم طراحی سایت به این دلایل پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

انواع سایت ها

سایت های موجود ئر سطح اینترنت به چندین دسته، بخش بندی می شوند. جهت آشنایی با انواع سایت ها و ویژگی های هر یک از سایت ها مقاله  معرفی انواع سایت ها را مطالعه کنید.

نتیجه کلی

در مجموع اگر شما دارای کسب و کار و شرکت هستید، در دنیای امروز و با توجه به حرکت پر سرعت به سمت دنیای آنلاین و دیجیتال، اگر میخواهید در آینده حضور پر رنگی داشته باشید و از رقیبان خود عقب نمانید و حتی پیشی بگیرید باید حداقل یک صفحه اختصاصی از خود در اینترنت داشته باشید. اگر هنوز مردد هستید می توانید یک نگاه به گذشته داشته باشید، در گذشته خرید آنلاین در ایران یک امر بعید بود و حتی کاربران از خرید های آنلاین می ترسیدند،  اما اکنون یک کار عادی وحتی ضروری شده است و فروش شرکت ها و کسب و کارهایی که در دنیای اینترنت هستند روز به روز بیشتر می شود.

همین حالا شروع کنید

برای داشتن یک وب سایت هرچه زودتر شروع کنید شما قدیمتر می شوید و رتبه شما در گوگل بالاتر از رقیبانتان که هنوز شروع نکرده اند قرار خواهد گرفت. شرکت بهنیا با بهره گیری از بهترین متخصصین و با سابقه در کنار شماست تا یک وب سایت متناسب با کسب وکارخود داشته باشید. تمام مراحل انجام طراحی سایت از خرید دامنه، هاست و طراحی و اجرا و حتی مدیریت سایت توسط شرکت بهنیا انجام می گیرد.

قیمت طراحی سایت

با استفاده سامانه هوشمند محاسبه قیمت شرکت بهنیا می توانید به چند کلیک به صورت خودکار قیمت سایت خود را تخمین بزنید. به راحتی روی ویژگی هایی که می خواهید کلیک کنید و در نهایت قیمت را مشاهده کنید. همچنین در صورتیکه با گزینه های موجود آشنایی ندارید، چندین آیتم آماده بر اساس کسب و کار تنظیم شده است، مورد مورد نظر و متناسب با کسب و کار خود را کلیک کندی تا به صورت خودکار گزینه ها و امکانات مرتبط با آن به صورت خودکار انتخاب شود. برای ورود به سامانه محاسبه قیمت طراحی سایت شرکت بهنیا کلیک کنید.

علاوه بر این می توانید از سایت های آماده وردپرسی نیز استفاده کنید که هزینه کمتری برای شما دارد و سریع تر آماده می شوند. جهت اطلاع بیشتر از طراحی سایت های آماده و ارزان و مشاهده قیت ها کلیک کنید.

مشاوره رایگان

در صورتی که هرگونه سوال و ابهامی در زمینه طراحی سایت دارید می تونید با کارشناسان ومتخصصین شرکت طراحی سایت، اپلیکیشن و سئو بهنیا تماس بگیرید تا به صورت رایگان برای انتخاب بهترین ها به شما مشاوره ارائه دهند.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ستاره دار الزامی است. *