چرا باید در سایت مقاله یا وبلاگ داشته باشیم؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
چرا باید در سایت مقاله یا وبلاگ داشته باشیم؟

چرا باید در سایت مقاله یا وبلاگ داشته باشیم؟

سایتی در دنیای اینترنت موفق تر است که بتواندتولید محتوا نماید و همواره کاربران خود را به روز نگه دارد. با استفاده از ایجاد یک بخش وبلاگ در سایت می توانید سایت خود را پویا تر کنید و فاصله خود را با رقبای خود بیشتر کنید و مشتری های جدیدتری حذب کنید.

شرکت طراحی سایت، اپلیکیشن و سئو بهنیا

اگر دارای کسب و کار هستید و به دنبال پیشی گرفتن از سایر رقبای خود هستید باید خود را اثبات کرده و در تمام زمینه ها، مخصوصا در دنیای اینترنت جهانی حضور داشته باشید. خب واضح است که برای حضور در اینترنت نیازمند سایت هستید. اما این پایان کار نیست. مطمئنا برخی از رقیبان شما نیز ازاین موضوع آگاه هستند و به دنبال طراحی سایت برای کسب و کار خود هستند و یا شاید هم پیش تر سایت خود را طراحی کرده اند. در چنین شرایطی چه طور می شود که فاصله خود را از رقیبان حفظ کرد و یا از آن ها از پیش رو برداشت. یکی از راهکار های اصلی و حیاتی ایجاد بخش مقالات یا وبلاگ برای سایت است.

در این مقاله به اینکه چرا باید وبلاگ یا بخش مقالات در سایت داشته باشیم و مزایای داشتن وبلاگ چیست خواهیم پرداخت. پس حتما این مقاله را مطالعه کنید.

عناوین موجود در این مقاله

 

اگر هنوز برای کسب و کار خود سایت ندارید و یا هنوز به این نتیجه نرسیده اید که باید سایت داشته باشید. پیشنهاد می کنیم مقاله چرا باید سایت داشته باشیم؟ را مطالعه کنید.

وبلاگ چیست؟

وبلاگ
وبلاگ

 

وبلاگ در سایت های مختلف می تواند عنوان های متفاوتی داشته باشد. حتی می توان نام آن را بر اساس نام کسب کار خود انتخاب کنید. مسئله مهم در وبلاگ محتوای آن است. از جمله عنوان هایی که می توان در سطح اینترنت در سایت ها مشاهده کرد:

  • وبلاگ
  • مقالات
  • مطالب
  • پایگاه دانش
  • نوشته ها
  • خبرها

درواقع در وبلاگ محتواهایی مرتبط با کسب و کار خود قرار می دهید. این محتوا ومطالب می تواند خبر های در مورد فعالیت شما باشد و یا توضیحاتی در پیرامون فعالیت و خدمات کسب و کار شما باشد. البته منظور از داشتن وبلاگ، ساختن وبلاگ در سایت هایی که سرویس وبلاگ دهی می دهند نیست. بنابراین با استفاده از وبلاگ می توانید به صورت هرچه بهتر خدمات ومحصولات خود را به مشتریان خود ارائه دهید. داشتن وبلاگ برای کسب و کارهای نوپا بسیار مهم است. زیرا با استفاده از بخش مقالات می توانید خدمات، محصولات و ویژگی های خودتون رو به صورت به روز به مشتریان خود معرفی کنید.

چرا باید در سایت مقاله یا وبلاگ داشته باشیم؟

همان طور که گفته شد داشتن وبلاگ و بخش مطالب برای سب وکارهایی که جدید هستند و شاید مشتریان هنوز با آن ها آشنایی ندارند یک موضوع مهم و اساسی است. هرچقدر که سایت خود را کامل طراحی کرده باشید، نیاز به بخشی دارید که بتوانید به طور کامل همراه با تصاویر به توضیح دقیق و جزئیی خدمات خود بپردازید. این امر تنها با وبلاگ میسر است. شما در وبلاگ خود می توانید به هر تعداد و با دسته بندی های مختلف محتوا ومطالب آموزشی در سایت خود قرار دهید.

وبلاگ سایت شرکت بهنیا

اگر به سایت ها و کسب و کارهای بزرگ و موفق در اینترنت توجه کنید، تمامی آن ها دارای بخش وبلاگ هستند. این خود نشان دهنده اهمیت این موضوع است. شاید با خود بگویید که کسب و کار ما کاملا مشخص است و نیاز به معرفی و تولید محتوا ندارد و تمام کاربران و مشتریان با نوع فعالیت ما آشنای دارند. در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر به دنبال رقابت و پیشی گرفتن است سایر رقبای خود هستید باید چیزی فراتر از سایر داشته باشید.

اما داشتن وبلاگ چه کمکی می کند؟ وبلاگ محلی برای گشت و گذار بسیاری از کاربران در سات شما است. اگر بخش وبلاگ سایت خود مطالب و محتوای جذاب و جدید تولید کنید باعث می شوید که وبلاگ شما پاتوقی برای مشتریان شود. این کار باعث می شه که مشتری شما برای پاسخ به سوالات خودش به جای جستجوی سایت های مختلف همواره در سایت شما باشد و این امر باعث برند شدن سایت شما نیز می شود. داشتن وبلاگ ویژگی های بسیار زیادی برای سیات و سب وار مشا فراهم می کند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

چرا از سرویس های وبلاگدهی استفاده نکنیم

بسیاری از سایت ها سرویس وبلاگدهی ارائه می دهند. دراین سایت ها می توانید محتوا تولید کرده اما توجه داشته باشید که در  دامنه (نام سایت) نام شرکت ارائه دهنده وبلاگ وجود دارد. در واقع با ایجاد وبلاگ شما به سایت اون ها کمک می کنید. همچنین وبلاگ هایی که این سرویس دهنده ها ایجاد می کنید فاقد نقشه سایت هستند که باعث عدم ثبت سایت در گوگل می شود. تنها مزیتی که شاید این سرویس های وبلاگدهی دارند، شناخته شدن آن هاست که باعث شود در موتور جستجو می سریع تر رشد کنید ( که با توجه به حجم بالای وبلاگ ها، تخصصی نبودن،نداتشن نقشه سایت و ... این مزیت نیز کنار می رود).

مزایای داشتن وبلاگ و بخش مقالات در سایت

همان طور که در پاراگراف قبلی به آن اشاره شد یکی از مزایای داشتن وبلاگ و تولید محتوا در سایت، استفاده و حضور بیشتر مشتریان از سایت شما می شود. در ادامه به برخی از مزایای داشتن وبلاگ در سایت اشاره می کنیم.

  1. طبق آمار های به دست آمده از سایت هایی که دارای وبلاگ بودند نشان داده است که این سایت ها نسبت به سایت هایی که وبلاگ ندارند، به طور قابل ملاحظه ای ( بیش از 96%) دارای لینک ورودی به سایت هستند. همچنین طبق نظر سنجی های به عمل آمده مشخص شده است که بیش از 80% کاربران به سایت هایی که دارای وبلاگ و بخش مقالات هستند اعتماد دارند. همچنین مطالعات نشون داده که بیش از نیمی از کاربرانی که از طریق بخش وبلاگ وارد سایت می شوند (به خاطر خواندن مطالب وارد سایت شده اند) اقدام به خرید محصولات و دریافت خدمات می نمایند.
  2. بخش وبلاگ باعث به دست آوردن باز خورد از علایق و سمت و سوی کاربران می شود. با قرار دادن محتواهای متفاوت در وبلاگ و بررسی آمار بازدید مطالب، می توانید از علایق کاربران آگاه شوید و اقدام به حرکت به سوی مطلب مورد نظر کنید. کافی است بررسی کنید کاربران چه مطالبی را بیشتر جستجو می کنند.
  3. از طریق بخش مطالب و یا مقالات می توانید همیشه به روز باشید ویک قدم جلوتر از سایر رقبا باشید. با بررسی آمارها می توانید زودتر از سایرین به نیاز مشتریان خود پی برده و و جدید ترین و اولین خوراک ها را شما در اختیار آن ها قرار دهید.
  4. اغلب سایت هایی که خدمات و محصولات محدودی دارند یا ارائه دهنده خدمات هستند، صفحات محدودی دارند. یا حتی ممکن است در ابتدای شروع کسب وکار خود باشید و تا مدتی خدمات و یا محصولی آماده ارائه نداشته باشید، که این باعث عقب ماندن سئو سایت شما ار سایرین می شود. وجود وبلاگ باعث افزایش صفحات سایت شما می شود و گوگل شما را به عنوان یک سایت و کسب وکار فعال می شناسد. ( توجه کنید که محتوای تولید شده باید اصولی بوده در غیر این صورت ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد).
  5. داشتن مطالب مختلف در زمینه های مختلف باعث ورود کاربران با سلیقه های مختلف به سایت شما می شود که آمار بازدید سایت شما را بالا می برد و در به افزایش رتبه سایت شما در گوگل می شود.
  6. طبیعی است که کاربران به سایت هایی که پویا نیستند کمتر مراجعه می کنند که باعث می شود کاربران از جدید ترین محصولات و فعالیت های شما بی خبر باشند. شاید بگویید که از طریق ایمیل و یا پیامک اطلاع رسانی می کنید، اما به علت وجود پیامک های تبلیغاتی زیاد و سخت بودن چک کردن ایمیل اکثر کاربران توجه زیادی به این موارد ندارند. اما در صورتی که مطالب  مفیدی در وبلاگ تولید کنید و ان را به روز نگه دارید، کاربران برای مطالعه مطالب جدید همواره سایت شما را چک می کنند که این باعث می شود بتوانید اطلاع رسانی دقیق و به روزی از فعالیت ها و خدمات خود داشته باشید.
  7. برای هر مطلب و محتوای که تولید می کنید، می یتوانید یک بخش نظات یا نظرسنجی قرار دهید. د راین صورت می توانید با مشتریان و یا کاربران خود تعامل بیشتری داشته باشید و یا به سوالات و ابهامات آن ها پاسخ دهید. ( باید توجه داشته باشید که انتقادات یا نظرات منفی را حذف نکنید، شاید فکر کنید که این کار باعث از دست دادن مشتریان دیگرتان می شود، اما باید بدونید که این امر باعث می شه مشتریانی که از شما راضی هستند، نظر مثبت خودشون رو به اون ها اعلام کنند و شاید در برخی موارد حتی باعث قانع کردن فردی که نظر منفی گذاشته است شوند. از طرفی این اطمینان خاطر به مشتریان داده می شود که در صورت بروز مشکل، به مشکلات رسیدگی می شود).
  8. می توانید با ایجاد کمپین هایی از مشتریان یا کاربران خود بخواهید محتوای تولید شده شما را در صفحات مجازی خود به اشتراک بگذارند.
  9. با استفاده از وبلاگ می توانید یک خدمت یا محصولی را رفته و کم کم در ذهن مشتری قرار دهید. برای مثال می توانید به توضیح یک مورد کوچک از ویژگی محصول یا خدمتی کنید که در نگاه اول شاید مرتبط به کسب و کار شما نباشد. اما با قرار دادن مطالب دیگری و در کنار هم قرار گرفتن این مطالب می توانید در نهایت با یک نوشته جدید اقدام به معرفی محصول یا خدمات کنید. ( در این صورت مشتری از قبل کاملا نسبت به محصولی که معرفی می کنید آشنایی دارد.).
  10. سایت های در حالت عادی به صورت یک طرفه هستند و با چند بار مراجعه برای کاربر عادی و تکراری می شود. در حالی که با ایجاد بخش وبلاگ سایت شما همواره چیز جدید برای ارائه به کاربر دارد و این جذابیت سایت شما را بالاتر خواهد برد.

اگر بخواهیم ویژگی ها و مزایای وبلاگ را بشماریم، می توان ساعت ها درباره آن نوشت. در این مقاله به صورت مختصر به چندین مزیت آن پرداختیم.

چرا برخی از تولید محتوا فراری هستند؟

داشتن وبلاگ علاوه بر مزیت های فراوانی که دارد. سختی های خاص خود را به دنبال دارد. برای مثال باید همواره مطلب در وبلاگ منتشر کنید و وبلاگ خود را به روز نگه دارید و همچنین مطالبی که در وبلاگ منتشر میکنید باید اصولی باشد. متاسفانه بسیاری از مدیران سایت ها به این دلایل و یا نداشتن توانایی در تولید محتوا و یا هزینه کردن از داشتن وبلاگ و یا به روز نگه داشتن آن سر باز می زنند. در حالی که در دنیای اینترنت بدون تولید محتوا و فقط تبلیغ نمی تواند موفق شد و خیلی زود کنار خواهید رفت.

چگونه برای سایت وبلاگ بسازیم؟

وبلاگ ها  را میتواند به دو صورت آدرس دهی کرد.

  1. آدرس دهی بعد از نام سایت (sub folder) برای مثال : https://behnia-co.ir/blog
  2. آدرس دهی قبل از نام سایت (sub domain) برای مثال : https://blog.behnia-co.ir

بهتر است که ساخت وبلاگ به صورت نمونه شماره 1 باشد. زیرا در این حالت وبلاگ به عنوان جزئی از سایت محسوب می شود ( تاثیرات مثبتی روی سئو و افزایش رتبه سایت خواهد داشت). در حالی که در حالت دوم به عنوان یک سایت جدا حساب می شود. ( تاثیر چندانی روی دامنه سایت در سئو ندارد)

اگر دارای وبلاگ نیستید و یا وبلاگ شما به روز نیست و یا نمی توانید به هرعلتی برای وبلاگ خود تولید محتوا کنید. شرکت بهنیا با دارای بودن تیمی قوی در زمینه تولید محتوا می تواند برای سایت شما اقدام به تولید محتوا و قرار دادن مطلب در وب ساست شما نماید. همچنین در صورتی که هنوز در سایت خود اقدام به ایجاد وبلاگ نکرده اید، شرکت بهنیا می توانید بخیش وبلاگ را به سایت شما اضافه نماید.

مشاوره رایگان

در صورتی که هرگونه سوال و ابهامی در زمینه طراحی سایت و یا ایجاد وبلاگ دارید می تونید با کارشناسان ومتخصصین شرکت بهنیا تماس بگیرید تا به صورت رایگان برای انتخاب بهترین ها به شما مشاوره ارائه دهند.

همین حالا شروع کنید

برای داشتن یک وب سایت هرچه زودتر شروع کنید شما قدیمتر می شوید و رتبه شما بالاتر از رقیبانتان که هنوز شروع نکرده اند قرار خواهد گرفت. شرکت بهنیا با بهره گیری از متخصصین مجرب و با سابقه در کنا رشماست تا یک وب سایت متناسب با کسب وکارخود داشته باشید. تمام مراحل انجام طراحی سایت از خرید دامنه، هاست و طراحی و اجرا و حتی مدیریت سایت توسط شرکت بهنیا انجام می گیرد.

قیمت طراحی سایت

با استفاده سامانه هوشمند محاسبه قیمت شرکت طراحی سایت، اپلیکیشن و سئو بهنیا می توانید به چند کلیک به صورت خودکار قیمت سایت خود را تخمین بزنید. به راحتی روی ویژگی هایی که می خواهید کلیک کنید و در نهایت قیمت را مشاهده کنید. همچنین در صورت یکه با گزینه های موجود آشنایی ندارید، چندین آیتم آماده بر اساس کسب و کار تنظیم شده است، مورد مورد نظر و متناسب با کسب و کار خود را کلیک کندی تا به صورت خودکار گزینه ها و امکانات مرتبط با آن به صورت خودکار انتخاب شود. برای ورود به  سامانه محاسبه قیمت طراحی سایت شرکت بهنیا کلیک کنید.

همچنین می توانید از سایت های آماده وردپرسی استفاده کنید که قیمت کمتری نسبت به سایت های اختصاصی دارند و سریع تر نیز آماده می شوند. جهت مشاهده توضیحات بیشتر و دیدن قیمت های طراحی سایت آماده و ارزان کلیک کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ستاره دار الزامی است. *